صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
2 سال قبل
0

بیمه و پوشش خطر پذیری سرمایه گذاری:

نظام های بیمه:

هر سرمایه‌گذاری، همواره در معرض تهدید ها و حوادث پیش بینی نشده قرار دارد که برای جبران پیامدهای این حوادث و وقایع احتمالی نظام های بیمه به وجود آمده اند.

تقسیم بندی نظام های بیمه:

نظام های بیمه در کشورهای مختلف، اغلب به نظام بیمه های اجتماعی، نظام بیمه تعاونی و نظام بیمه بازرگانی تقسیم می شوند و معمولا این سه نظام در کنار یکدیگر به:

ارتقاء رفاه افراد و جامعه، حمایت از کسب و کارها در برابر حوادث غیر مترقبه و وضعیت های ناخوشایند و تثبیت نظام اقتصادی کمک می کنند.

بیمه:

بیمه قراردادی است بین دو شخص که بر اساس آن یک طرف تحت عنوان بیمه گذار یا بیمه شده به طرف دیگر که بیمه گر ( شرکت بیمه) نامیده می شود حق بیمه پرداخت می‌کند و به ازای حق بیمه پرداخت شده بیمه گر باید در صورت وقوع خطری که در قرارداد بیمه نوشته شده، خسارت بیمه گذار یا بیمه شده را پرداخت کند. بیمه نگرانی ناشی از خطر وقوع حادثه را از زندگی مردم و فعالیت‌های اقتصادی دور می‌کند و به بیمه‌گذاران آرامش خاطر می دهد.

خطر پذیری:

خطرپذیری پایه و اساس نیاز به تهیه بیمه است. خطرپذیری عبارت است از شانس وقوع یک خطر و یا یک حادثه بد. خطر یا حادثه بد به وضعیتی گفته می شود، که سبب ایجاد خسارت به اشخاص یا اموال میشود.


سایر مباحث این فصل